Niedokrwienne i zakrzepowe skutki rozcieńczonego wdechu spalinowo-wydechowego u mężczyzn z chorobą niedokrwienną serca czesc 4

Amplitudę odcinka ST określono w punkcie J plus 80 msek. Obciążenie niedokrwienne podczas każdego testu wysiłkowego obliczono jako iloczyn zmiany amplitudy odcinka ST i czasu trwania wysiłku. Przewody II, V2 i V5 zostały wybrane a priori do analizy odcinka ST w celu odzwierciedlenia oddzielnych obszarów mięśnia sercowego. Maksymalne obniżenie odcinka ST i obciążenie niedokrwienne określono dla tych odprowadzeń indywidualnie i jako złożony. Dane pletyzmograficzne i uwalnianie netto t-PA określono w sposób opisany uprzednio20,21
Analiza statystyczna
Zmienne ciągłe są podawane jako średnie . SE. Analizę wariancji z powtarzanymi pomiarami i dwustronny test t-Studenta przeprowadzono odpowiednio za pomocą oprogramowania GraphPad Prism. Dwustronna wartość P mniejsza niż 0,05 została uznana za wskazującą na istotność statystyczną.
Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa 20 osób z chorobą niedokrwienną serca. Badani byli mężczyznami w średnim wieku z przeważnie jednonaczyniową chorobą wieńcową (Tabela 1). Nie zgłosili żadnych objawów dusznicy bolesnej i nie wystąpiły większe arytmie podczas ekspozycji lub w ciągu następnych 24 godzin.
Niedokrwienie mięśnia sercowego
Tabela 2. Tabela 2. Wpływ ćwiczeń na częstość pracy serca i odcinek ST u 20 uczestników podczas ekspozycji na filtrowany wydech powietrza i olej napędowy. Rycina 1. Rycina 1. Niedokrwienie mięśnia sercowego podczas 15-minutowych interwałów stresu wywołanego ćwiczeniami i ekspozycji na spaliny z silników wysokoprężnych lub przefiltrowane powietrze w 20 przedmiotach. Panel A pokazuje średnią zmianę częstości akcji serca oraz w odcinku ST w odprowadzeniu II. Panel B pokazuje maksymalne obniżenie odcinka ST podczas wdychania wydechu Diesla w porównaniu z przefiltrowanym powietrzem (P = 0,003), a panel C pokazuje całkowite niedokrwienne obciążenie podczas wdychania wydechu Diesla w porównaniu z przefiltrowanym powietrzem (P <0,001); wartości w panelach B i C są wartościami średnimi w odprowadzeniach II, V2 i V5. We wszystkich trzech panelach kolor czerwony oznacza ekspozycję na spaliny z silników Diesla i niebieski na filtrowane powietrze. T bary oznaczają błędy standardowe, a mVsec millivolt sekund.
Częstość akcji serca wzrosła wraz z wysiłkiem podczas ekspozycji na spaliny z silników wysokoprężnych i przefiltrowane powietrze (P <0,001 dla obu porównań z wartościami wyjściowymi: P = 0,67 dla porównania częstości podczas narażenia na spaliny z silników wysokoprężnych i podczas ekspozycji na przefiltrowane powietrze) (tabela 2) . Niedokrwienie mięśnia sercowego wykryto podczas ćwiczeń u wszystkich osób, z większą maksymalną depresją odcinka ST podczas ekspozycji na wydech z silnika Diesla niż podczas ekspozycji na przefiltrowane powietrze (Tabela 2 i Figura 1A i 1B) (P <0,05). Obciążenie niedokrwienne wywołane wysiłkiem fizycznym było większe podczas ekspozycji na wydech z silnika Diesla (rysunek 1C).
Funkcja Vasomotor
Ryc. 2. Ryc. 2. Przepływ krwi przedramienia 6 do 8 godzin po ekspozycji na olej napędowy i powietrze filtrowane. Wartości dla infuzji (linie ciągłe) i niezapowietrzonych (linie przerywane) przedramię krwi są wyświetlane dla 17 osób po ekspozycji na spaliny z silników Diesla (czerwone) i po ekspozycji na filtrowane powietrze (niebieski), a także dla populacji odniesienia dopasowanych zdrowych kontroli (pomarańczowy), podczas śródmózgowej infuzji acetylocholiny lub nitroprusydku sodu. P <0,001 dla odpowiedzi na dawkę dla obu leków w podawanym ramieniu [hasła pokrewne: olx lipsko, malbork dyżury aptek, medycyna pracy słupsk ]