Niedokrwienne i zakrzepowe skutki rozcieńczonego wdechu spalinowo-wydechowego u mężczyzn z chorobą niedokrwienną serca ad 7

Te działania mogą przyczynić się do zwiększenia częstości zawałów mięśnia sercowego po ekspozycji na ruch drogowy. Dokładne mechanizmy, dzięki którym wdychanie spalin z silników Diesla wywołuje takie skutki niedokrwienne i zakrzepowe, nie zostały jednak ustalone w naszym badaniu i będą musiały zostać określone w przyszłych pracach. Nasze wyniki są zgodne z badaniami epidemiologicznymi wykazującymi związek pomiędzy zanieczyszczeniem powietrza w otoczeniu i zwiększonym niedokrwieniem mięśnia sercowego podczas formalnych badań wysiłkowych .10,11 Niedokrwienie mięśnia sercowego występuje w następstwie zmniejszonego zaopatrzenia w tlen mięśnia sercowego, zwiększonego zapotrzebowania lub obu. Postawiliśmy hipotezę, że stres oksydacyjny i dysfunkcja mikronaczyniowa w naczyniach oporowych mięśnia sercowego mogą częściowo tłumaczyć niekorzystne niedokrwienne skutki ekspozycji na rozcieńczony wydech z silników Diesla. Badania in vitro, modele zwierzęce i badania ekspozycji u ludzi jednoznacznie określiły utleniacz i prozapalny charakter cząstek stałych pochodzących z procesu spalania. [31] Rzeczywiście, układ zaburzeń naczyniowych w naszych poprzednich badaniach sugerował, że stres oksydacyjny i zmniejszona dostępność tlenku azotu mogą odgrywają rolę w pośredniczeniu w niekorzystnych skutkach naczyniowych wdychania spalin z silnika Diesla.17
Spaliny z silników wysokoprężnych to złożona mieszanina gazów i cząstek, az naszych ustaleń nie możemy wykluczyć niecałkowitej przyczyny niepożądanych skutków sercowo-naczyniowych. Jednak na podstawie badań epidemiologicznych uważa się, że 32 cząstki stałe są odpowiedzialne za większość niekorzystnych skutków zdrowotnych zanieczyszczenia powietrza33. Ten pogląd potwierdzają ostatnie obserwacje Millera i współpracowników, którzy stwierdzili, że wyniki sercowo-naczyniowe były silnie związane z długotrwałą ekspozycją na cząstki stałe, ale nie z zanieczyszczeniami gazowymi.3. Amoniak dwutlenku azotu można uznać za substytut zanieczyszczenia pochodzącego z ruchu drogowego, ale ma on niewielki negatywny wpływ na badania w komorach kontrolnych, nawet na poziomie ekspozycji w naszym badaniu. 34 W związku z tym sugerujemy, że opisane tutaj działania układu krążenia są pośredniczone głównie przez cząstki stałe w spalinach silnika Diesla, a nie przez inne jego składniki. To przemawia za zastosowaniem pułapek cząstek stałych do silników wysokoprężnych w celu ograniczenia szkodliwych dla zdrowia skutków emisji ruchu drogowego. Rola cząstek stałych musi jednak najpierw zostać ostatecznie ustalona, a skuteczność pułapek cząstek potwierdzona.
Krótkie narażenie na rozcieńczony wydech z silników Diesla zwiększa niedokrwienie mięśnia sercowego i pogarsza endogenną zdolność fibrynolityczną u mężczyzn ze stabilną chorobą wieńcową. Nasze odkrycia sugerują mechanizmy obserwacji, że narażenie na zanieczyszczenie powietrza pochodzącego ze spalania jest związane z niepożądanymi zdarzeniami sercowo-naczyniowymi, w tym ostrym zawałem mięśnia sercowego. Należy rozważyć interwencje dotyczące polityki zdrowotnej w zakresie zmniejszania zanieczyszczenia powietrza w miastach, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń sercowo-naczyniowych.
[przypisy: kiedy nie można oddawać krwi, apteka rybnik dyżur, operacja zmniejszenia biustu ]